Talentprisen
Uddelses til yngre talenter inden for marketingforskning
I 2018 introducerede fonden for første gang ‘Talentprisen’, som uddeles hvert andet år. Med denne pris ønsker bestyrelsen, at sætte fokus på at forynge institutionen og hylde de unge talenter, og ad den vej også være med til, at øge de danske virksomheders konkurrenceeevne.
Talentprisen i 2018 gik til Lina Fogt Jacobsen, PhD researcher, Adjunkt, Aarhus Universitet hvis afhandling beskrev grænsefeltet mellem forbrugeradfærd, produktinnovation og online medier med anvendelse i fødevarebranchen.
I 2021 blev prisen tildelt CBS-professor, Florian Kock der med sin afhandling om turisme og branding af byer, havde udarbejdet en målestok, så man kan sætte størrelse på en bys “coolnes rating”.
Den 16. november på Fødevarernes årsdag afholdt af Dansk Industri, modtog 35-årige Ekaterina Salnikova Dansk Marketingforsknings Talentpris 2023 for sin ph.d.-afhandling, der kan lære brands, hvordan de sælger deres bæredygtige produkter. Læs om Ekaterina Salnikovas afhandling på markedsforing.dk.
Talentprisen er sponsoreret af Tuborg Fondet.
(foto: Michael Stub)