Seniorprisen

Dansk Marketingforsknings Pris blev indstiftet i 1955 af Dansk Salgs- og Reklameforbund og HD-Klubben for Salg og Reklame under navnet Dansk Erhvervslivs Pris for Afsætningsøkonomisk Forskning.

Fonden har gennem de sidste 60 år støttet det danske erhvervsliv ved at støtte forskningen inden for det afsætningsøkonomiske område med henblik på at sikre udviklingen af nye metoder og ny viden.  

Dette opnås ved at hædre forskere, som yder et vigtigt stykke marketingforskningsarbejde. Der lægges vægt på, at de udvalgte forskeres arbejde har en væsentlig værdi for de danske virksomheders marketingfunktion.  

DMP er baseret på frivilligt arbejde og ledes af en bestyrelse, der dels administrerer fondens formue og dels træffer afgørelse om fondens uddelinger. 

Prisen (75.000 kr.), kan ikke søges, men uddeles udelukkende efter bestyrelsens bestemmelse om anerkendelse af modtagerens fortjenester. Prisen bliver tildelt som hæderspris for værdifuldt udført markedsforskningsarbejde. 

Lavet i samarbejde med Cosmos & Co.