Prisuddeling 2015

Årets prismodtager blev Professor PhD, dr. merc. John Thøgersen, Institut for Marketing og Organisation, Aarhus Universitet. John Thøgersens forskningsområde er forbrugeradfærd og især bæredygtig forbrugeradfærd, hvor han er en af de førende forskere på verdensplan og meget engageret i at bringe sin forskning ud i anvendelse. Prisen blev overrakt af DMPs bestyrelse ved et seminar med temaet kommerciel bæredygtighed med fokus på CSR, økologi og madspild afholdt hos Arla Foods.

Overrækkelse af pris

Carsten Wandorf, DMP overrækker maleri til Professor John Thøgersen

John Thøgersen med pris

Professor John Thøgersen

 

Prisuddeling 2010

Professor Karen Brunsø, Aarhus School of Business, blev årets prismodtager af Dansk Marketingforsknings Pris i 2010. Prisen blev sponseret af Tuborgfondet og overrakt af Peter Moe Rasmussen og DMPs bestyrelse i forbindelse med MarkedsføringsDagen 2010, der er arrangeret af Huset Markedsføring og Teknologisk Institut.

Karen Brunsø fik prisen for udført værdifuldt markedsforskningsarbejde for hendes forskning i forbrugeradfærd, tværkulturel marketing og markedsresearch, herunder med særlig fokus på forbrug af fødevarer.

Prismodtager professor Karen Brunsø, Aarhus School of Business

 

Carsten Wandorf, DMP, Peter Moe Rasmussen, Tuborgfondet, Karen Brunsø, ASB, Thomas Ladefoged, Huset Markedsføring og Klaus Grunert, DMP.

 

Prisuddeling 2008

Den 4. juni 2008 blev Dansk Marketingforsknings Pris uddelt på Markedsføringsdagen 2008 arrangeret af Huset Markedsføring i samarbejde med Teknologisk Institut..

Det foregik på Radisson SAS Falconer Hotel and Conference Centre i København.

Prisen blev tildelt Professor dr.rer.pol. Thomas Ritter fra Copenhagen Business School for hans værdifulde markedsforskningsarbejde.

 

Thomas Ritter

Prismodtager professor Thomas Ritter, Copenhagen Business School.

 

Thomas Ritter og Klaus Grunert

Prisvinderen professor Thomas Ritter og professor Klaus G. Grunert, Aarhus School of Business.

 


Dansk Marketingforsknings Pris 50 års jubilæum 1955-2005

“Diffusion of Innovations - a marketing management tool”


50 års jubilæumskonference og prisoverrækkelse den 22. september 2005

Konferencen fandt sted på Copenhagen Business School, Solbjerg Plads 3, BG Fondens Auditorium, 2000 Frederiksberg.

Læs mere om konferencen og programmet her. (pdf-fil)

 

Præsentationer fra dagens oplægsholdere:

Anders Knutsen, former CEO of Bang & Olufsen A/S:
“The 10 commandments of innovation”

Thomas S. Robertson, PhD, Asa Griggs Chandler Professor of Marketing, Goizueta Business School, Emory University, USA:
“The theory of innovation, its origin and its present standing: How to make innovations profitable”

Thomas Ritter, PhD, appointed Professor of Business-to-Business Marketing, Department of Marketing, Copenhagen Business School:
Customer relations and innovations in the B-to-B-market”

Sv. A. Blomberg, CEO, BRF Kredit:
“Diffusion of innovations – a marketing management tool”

Gerard J. Tellis, PhD, Jerry and Nancy Neely Chair in American Enterprise, Marshall School of Business, University of Southern California:
“Global diffusion of new products”

Michael R. Lindholm, Directing Editor, The House of Monday Morning:
“Innovation in Danish companies in the age of the knowledge economy and of globalisation”

Søren Askegaard, Professor PhD, Syddansk Universitet, winner of the Danish Award for Research in Marketing:
“Four (small) lessons in innovation and research”

 

Fotogalleri fra dagen - Fotos: Tomas Bertelsen

Dmp

Prisvinderen Professor, phd. Søren Askegaard og Flemming Hansen, professor ekon.dr., CBS.


DMP05

Hendes Højhed prinsesse Alexandra, Grevinde af Frederiksborg overrækker Dansk Marketingforsknings Pris til Søren Askegaard – med Steffen Gulmann, formand af DMP, til venstre.


Dmp

Hendes Højhed prinsesse Alexandra, Grevinde af Frederiksborg afslører Dansk Marketing Forsknings Pris, der er skabt af kunstneren Freddy Fræk.


Dmp

Søren Askegaard med sin pris.


Dmp

Gerard Tellis, Søren Askegaard, Thomas S. Robertson, Thomas Ritter og Flemming Hansen.


Dmp

Michael R. Lindholm, Mandag Morgen, om ”Innovation in Danish Companies in the age of the knowledge economy and of globalization”.


Dmp

Dominic Fried-Booth, NOKIA Mobile Phones, om “Power to the people – how consumers are influencing the innovation agenda”.


Dmp

Sven A. Blomberg, BRF Kredit, om “Diffusion of innovations – a marketing management tool”.


Dmp

Gerard J. Tellis, Marshall School of Business, University of Southern California, om “Global diffusion of new products”